Anunț pentru depunerea dosarului de candidatură în vederea desemnării consilierului de etică

În conformitate cu prevederile H.G. nr. 931/2021 din 1 septembrie 2021, privind procedura de desemnare, atribuţiile, modalitatea de organizare a activităţii şi procedura de evaluare a performanţelor profesionale individuale ale consilierului de etică, precum şi pentru aprobarea modalităţii de raportare a instituţiilor şi autorităţilor în scopul asigurării implementării, monitorizării şi controlului respectării principiilor şi normelor privind conduita funcţionarilor publici, în perioada 03.11.2021 – 05.11.2021, funcționarii publici interesați pentru a dobândi calitatea de consilier de etică pentru o perioadă de 3 ani, pot depune dosarele în intervalul celor 3 zile lucrătoare sus mentionate, la Compartimentul Resurse Umane, după înregistrarea scrisorii de intenție la Registratura instituției.

Condițiile necesare a fi îndeplinite pentru dobândirea calității de consilier de etică sunt cele prevăzute de art. 452 alin. 6 lit. a) – j) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 , cu modificările şi completările ulterioare, respectiv:

  1. este funcționar public definitiv;
  2. ocupă o funcție publică din clasa l;
  3. are, de regulă, studii superioare în domeniul științe sociale, astfel cum este definit acest domeniu de studii în condițiile legislației specifice;
  4. prezintă deschidere și disponibilitate pentru îndeplinirea atribuțiilor care îi revin consilierului de etică în conformitate cu prevederile Codului administrativ;
  5. are o probitate morală recunoscută;
  6. nu i s-a aplicat o sancțiune disciplinară, care nu a fost radiată în condițiile legii;
  7. față de persoana sa nu este în curs de desfășurare cercetarea administrativă în cadrul procedurii disciplinare, în condițiile legii;
  8. față de persoana sa nu a fost dispusă începerea urmăririi penale pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securității naționale, contra autorității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni de fals ori contra înfăptuirii justiției;
  9. nu se află într-o procedură de evaluare desfășurată de autoritatea responsabilă de asigurarea integrității în exercitarea demnităților și funcțiilor publice și prevenirea corupției instituționale, în condițiile legii;
  10. nu se află în niciuna dintre situațiile de incompatibilitate cu calitatea de consilier de etică prevăzute la art. 453 din Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

(2) Dovada Îndeplinirii condițiilor prevăzute la alin. (1) lit. f) – j) se face prin completarea unei declarații de integritate, dată pe propria răspundere a funcționarului public.

Dosarul de candidatură, trebuie să conțină toate documentele prevăzute de art. 4 alin. (1) din H.G. nr. 931/2021, respectiv:

  1. a) scrisoare de intenţie, din care să rezulte cel puţin următoarele informaţii: motivaţia funcţionarului public pentru a dobândi calitatea de consilier de etică, asumarea faptului că prezintă deschidere şi disponibilitate pentru îndeplinirea atribuţiilor ce revin consilierului de etică, precum şi argumentele care îl recomandă pentru a îndeplini calitatea de consilier de etică;

     b) copie a actului administrativ de numire a funcţionarului public în funcţia publică deţinută, certificată pentru conformitate cu originalul de către responsabilul din cadrul compartimentului de resurse umane al autorităţii sau instituţiei publice;

    c) copie a diplomei de licenţă sau, după caz, a diplomei de bacalaureat în cazul prevăzut la art. 452 alin. (8) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, certificate pentru conformitate cu originalul de către responsabilul din cadrul compartimentului de resurse umane al autorităţii sau instituţiei publice;

     d) declaraţia de integritate, potrivit dispoziţiilor art. 452 alin. (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare.

În termen de maxim 2 zile lucrătoare de la data expirării perioadei de depunere a dosarelor de candidatură, persoana desemnată verifică îndeplinirea condițiilor, prevăzute la art. 452 alin. (6) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, de către funcționarii publici care manifestă opțiunea de a dobândi calitatea de consilier de etică, respectiv (08 – 09.11.2021). Rezultatul verificării se consemnează într-un proces verbal și se comunică atât directorului executiv în termenul precizat, cu mențiunea „îndeplinesc / nu îndeplinesc cât și fiecărui funcționar public care a depus dosarul de candidatură, doar rezultatul privind verificarea propriului dosar de candidatură.

Interviul va avea loc în data de 10.11.2021, ora 10:00, sala de ședițe.

Persoana desemnată să verifice îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 452 alin. (6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare, pe baza dosarelor de candidatură depuse de funcţionarii publici este consilierul din cadrul Compartimentului Juridic și Resurse Umane (Resurse Umane).

Dosarele funcționarilor publici care îndeplinesc condițiile prevăzute la art. 452 alin. (6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, vor fi analizate de către conducătorul instituției împreună cu reprezentantul compartimentului juridic și resurse umane, care vor organiza un interviu, în cadrul caruia vor fi testate abilitățile de comunicare, precum și cunoștințele teoretice cu privire la normele și standardele de conduită prevăzute în partea a VI-a titlul II capitolul V secțiunea a-2-a din același act normativ.

Evaluarea candidatului în cadrul interviului se face conform modalităţii de evaluare stabilite în condiţiile prevăzute la art. 8 iar actul administrativ de desemnare a consilierului de etică v-a fi întocmit în 3 zile lucrătoare.