Concurs de recrutare pentru ocuparea a 3(trei) funcţii publice de execuţie vacante

În conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 183/2020 privind desfăşurarea pe perioada stării de alertă a concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul instituţiilor şi autorităţilor publice, aprobată prin Legea nr. 33/2021 şi ale art. 618 alin. (1) lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Buzău, organizează la sediul instituţiei din str. Horticolei, nr. 58 bis, Buzău, concurs de recrutare pentru ocuparea a 3(trei) funcţii publice de execuţie vacante, după cum urmează:

  1. consilier, clasa I, grad profesional superior, în cadrul Serviciului Economic și Administrativ – 1 post;
  2. consilier, clasa I, grad profesional superior, Compartiment Siguranța Alimentelor subordonat Serviciului Laborator Sanitar Veterinar și pentru Siguranța Alimentelor – 2 posturi.

 

Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.

Calendarul de desfășurare a concursului:

  1. selectia dosarelor de concurs, in termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirarii termenului de depunere a dosarelor;
  2. proba scrisă, în data de 23.08.2021, ora 10.00, la sediul Direcţiei Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Buzău, str. Horticolei, nr. 58 bis, Județul Buzău;
  3. proba de interviu,în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise, la sediul instituţiei, doar acei candidați care au obținut la proba scrisă minimum 50 puncte.

 

Dosarele de înscriere la concurs se depun la sediul Direcţiei Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Buzău, str. Horticolei, nr. 58 bis, Județul Buzău – registratură, în perioada 23.07.2021 – 11.08.2021, inclusiv, și trebuie să conțină în mod obligatoriu următoarele documente:

  1. formularul de înscriere;
  2. curriculum vitae, modelul comun european;
  3. copia actului de identitate;
  4. copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;
  5. copia carnetului de muncă şi după caz, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi, după caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice;
  6. copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului;
  7. cazierul judiciar;
  8. declaraţia pe propria răspundere sau adeverinţa care să ateste calitatea sau lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia.

Copiile de pe actele de mai sus se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitate cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.

Candidaţii trebuie să îndeplinească condiţiile generale prevăzute de art. 465 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare:

  1. are cetăţenia română şi domiciliul în România;
  2. cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
  3. are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
  4. are capacitate deplină de exerciţiu;
  5. este apt din punct de vedere medical să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie.
  6. îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;
  7. îndeplineşte condiţiile specifice, conform fişei postului, pentru ocuparea funcţiei publice;
  8. nu a fost condamnat pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
  9. nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
  10. nu a fost destituit dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
  11. nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

 

Condiții de participare la concursul de recrutare pentru ocuparea postului de consilier, clasa I, grad profesional superior, în cadrul Serviciului Economic și Administrativ (1 post):

Condiţii de studii:

Studii de specialitate:

–  studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în domeniul fundamental: științe sociale, ramura de științe: științe administrative, domeniul de licență: științe administrative, specializarea: administrație publică.

Condiţii de vechime:

 – minim 7 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice de execuţie.

Condiții de participare la concursul de recrutare pentru ocuparea posturilor de consilier, clasa I, grad profesional superior, Compartiment Siguranța Alimentelor subordonat Serviciului Laborator Sanitar Veterinar și pentru Siguranța Alimentelor (2 posturi):

Condiţii de studii:

Studii de specialitate:

–  studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în domeniul fundamental: matematică şi ştiinţe ale naturii, ramura de științe: chimie şi inginerie chimică, domeniul de licență: chimie, specializarea: chimie.

Condiţii de vechime:

 – minim 7 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice de execuţie.

Atribuțiile prevăzute în fişa postului de consilier, clasa I, gradul profesional superior, din cadrul Serviciului Economic și Administrativ:

  1. răspunde de realizarea activităţilor specifice de evidenţă contabilă pentru D.S.V.S.A., asigurându-se de efectuarea corectă şi la timp a înregistrărilor contabile, conform legislaţiei în vigoare;
  2. răspunde de asigurarea organizării şi realizării activităţilor specifice de contabilitate pe baza de angajamente, conform legislaţiei în vigoare, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare;
  3. răspunde de ţinerea evidenţei privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor, pe structura bugetului aprobat, conform legislaţiei în vigoare;
  4. răspunde de întocmirea situaţiilor financiare lunare/trimestriale/anuale a execuţiei bugetului de venituri şi cheltuieli, încadrarea în limitele creditelor de angajament, creditelor bugetare/veniturilor proprii aprobate/repartizate pe trimestre, precum şi de transmiterea acestora în termenele stabilite şi comunicate de către A.N.S.V.S.A.;
  5. răspunde de respectarea disciplinei de casă, a regulamentului operaţional de casă şi a celorlalte dispoziţii privind operaţiunile cu numerar, efectuând controlul gestionar al casieriei;
  6. emite avizul de expediţie/bonul de transfer, cantitativ şi valoric, al formularelor, al cărţilor de exploataţie, al echipamentelor de tehnică de calcul şi de comunicaţie, al produselor medicinale veterinare imunologice şi reagenţi, produse parafarmaceutice, precum şi al oricăror altor produse şi echipamente necesare realizării acţiunilor sanitar-veterinare publice, în funcţie de repartizarea efectuată compartimentul tehnic de specialitate;
  7. răspunde de verificarea îndeplinirii condiţiilor de formă şi de fond ale facturilor fiscale emise de medicii veterinari de liberă practică împuterniciţi/reprezentatul legal al societăţii comerciale, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
  8. răspunde de efectuarea plăţilor şi de încasarea veniturilor, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
  9. răspunde de efectuarea tuturor plăţilor la termenele stabilite potrivit legii, inclusiv a celor prevăzute în programele cofinanţate de Comisia Europeană, în limita prevederilor bugetare aprobate;
  10. răspunde de elaborarea şi fundamentarea solicitărilor privind investiţiile proprii ale D.S.V.S.A., conform legislaţiei în vigoare;
  11. întreprinde măsurile necesare pentru realizarea activităţii de inventariere a elementelor de activ şi pasiv la nivelul activităţii proprii a D.S.V.S.A., în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
  12. răspunde de derularea activităţilor de gestionare a bunurilor aflate în patrimoniul D.S.V.S.A., inclusiv elaborarea proiectelor de decizie privind desemnarea gestionarilor;
  13. răspunde de respectarea legii privind constituirea garanţiilor materiale aferente numirii gestionarului, conform legislaţiei în vigoare;
  14. ţine evidenţa bunurilor imobile (construcţii şi terenuri) ce alcătuiesc patrimoniul D.S.V.S.A., bunuri aflate în domeniul public al statului şi în administrarea D.S.V.S.A., ca ordonator de credite;
  15. transmite propuneri de modificare/completare a anexei nr. 26 la Hotărârea Guvernului nr. 1705/2006 privind aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, cu modificările şi completările ulterioare, către A.N.S.V.S.A.;
  16. analizează documentele necesare în vederea dării în administrare, concesionării, închirierii şi schimbării destinaţiei imobilelor, în limitele şi în condiţiile legii, şi le înaintează spre aprobare A.N.S.V.S.A.;
  17. răspunde de verificarea activităţilor specifice privind buna funcţionare a parcului auto al instituţiei: avizarea raportărilor lunare ale consumului de combustibil, verificarea foilor de parcurs, urmărirea menţinerii consumului de combustibil în limita de consum prevăzută de legislaţia în vigoare, planificarea reviziilor periodice, asigurarea reparaţiilor pentru autovehiculele care prezintă probleme în exploatare;
  18. răspunde de raportarea către conducerea D.S.V.S.A. şi către A.N.S.V.S.A. a activităţilor realizate, conform dispoziţiilor primite;
  19. răspunde de întocmirea şi aplicarea programului propriu al D.S.V.S.A. de prevenire şi stingere a incendiilor;
  20. urmăreşte întreţinerea, manipularea şi depozitarea adecvată a echipamentelor individuale de protecţie şi înlocuirea lor la termenele stabilite;
  21. îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege privind prevenirea şi protecţia muncii;
  22. răspunde la solicitările altor structuri din cadrul instituţiei sau ale A.N.S.V.S.A., precum şi ale persoanelor fizice şi juridice, privind domeniile de competenţă, conform legislaţiei în vigoare;
  23. soluţionează petiţiile primite în responsabilitatea sa şi comunică răspunsurile către Biroul/Compartimentul Autorizare, Înregistrare, TRACES şi gestiunea activităţii de Import- Export, având în vedere respectarea termenului legal de răspuns către petent, în conformitate cu prevederile legale;
  24. realizează şi alte activităţi dispuse de conducerea instituţiei, în baza legislaţiei în vigoare, în limita competenţelor specifice.

Atribuțiile prevăzute în fişa postului de consilier, clasa I, gradul profesional superior, din cadrul Compartimentului Siguranța Alimentelor subordonat Serviciului Laborator Sanitar Veterinar și pentru Siguranța Alimentelor:

  1. efectuează controale oficiale prin analize de laborator pentru probele recoltate în cadrul Planurilor cifrice aprobate, pentru probele recoltate în cadrul controalelor oficiale efectuate în caz de suspiciune, precum şi în cadrul programelor de autocontrol;
  2. verifică documentaţia privind îndeplinirea condiţiilor necesare autorizării laboratoarelor sanitar-veterinare şi/sau pentru siguranţa alimentelor organizate în cadrul unităţilor de procesare cunoscute sub denumirea de laboratoare uzinale şi laboratoarele organizate în cadrul asociaţiilor şi fundaţiilor profesionale din sectorul agro-alimentar, efectuează evaluarea acestora, în conformitate cu prevederile legale, şi propune spre aprobare directorului executiv al D.S.V.S.A., pentru emiterea autorizaţiei sanitare veterinare de funcţionare;
  3. efectuează controale oficiale la laboratoare uzinale şi laboratoarele organizate în cadrul asociaţiilor şi fundaţiilor profesionale din sectorul agro-alimentar şi poate participa la solicitarea ANSVSA şi cu aprobarea directorului executiv, la controalele realizate în laboratoarele sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor autorizate, conform legislaţiei în vigoare;
  4. aplică sancţiuni contravenţionale principale şi complementare şi poate propune suspendarea şi/sau interzicerea activităţii laboratoarelor controlate, în urma constatării deficienţelor/neconformităţilor în controlul oficial efectuat, în conformitate cu prevederile legale;
  5. respectă cerinţele de performanţă ale metodelor analitice în acord de legislaţia europeană.
  6. utilizează metode standardizate, metode recomandate de laboratoarele comunitare şi naţionale de referinţă sau metode proprii (dezvoltate in-house) şi întreprinde demersurile necesare pentru validarea, respectiv acreditarea metodelor folosite, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
  7. participă la testele de competenta organizate de laboratoarele naţionale/ europene de referinţă şi alte instituţii de profil;
  8. participă la investigaţii epidemiologice pentru obţinerea de informaţii suplimentare în vederea stabilirii diagnosticului, atunci când este cazul;
  9. răspunde de stabilirea necesarului şi a specificaţiilor tehnice privind echipamentele, reactivii, kit-urile, produsele biologice şi alte materiale necesare pentru efectuarea analizelor de laborator, în cadrul programului de autocontrol şi pentru activitatea de strategie naţională în conformitate cu prevederile legale în vigoare şi în acord cu prevederile Programului acţiunilor de supraveghere, prevenire, control şi eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor şi ecvideelor, precum şi Programului de supraveghere şi control în domeniul siguranţei alimentelor;
  10. participă, în condiţiile legii, la întocmirea proiectelor de norme sanitare veterinare şi instrucţiuni tehnice privind sănătatea animală şi siguranţa alimentelor;
  11. întocmeşte informări şi rapoarte tehnice asupra analizelor efectuate;
  12. participă, în condiţiile legii, la întocmirea de programe sanitare veterinare de supraveghere, emergentă, de risc, asanare a unor boli la animale şi a zoonozelor;
  13. efectuează expertize de medicină legală veterinară prin metode de laborator;
  14. interpretează conform referenţialelor (legislaţiei) rezultatele obţinute în urma examenului de laborator;
  15. instruieşte la cerere personalul din cadrul laboratoarelor uzinale şi laboratoarelor organizate în cadrul asociaţiilor şi fundaţiilor profesionale din sectorul agro-alimentar;
  16. instruieşte, la cerere, personalul responsabil cu recoltare probelor în programul de autocontrol din cadrul unităţilor supuse controlului sanitar veterinar, cu privire la modul de recoltare a probelor;
  17. participă la instruiri organizate de LNR şi alte întâlniri profesionale în domeniul său de activitate;
  18. centralizează şi transmite A.N.S.V.S.A., rapoartele anuale ale laboratoarelor uzinale şi a celor organizate în cadrul asociaţiilor şi fundaţiilor profesionale din sectorul agro-alimentar, privind situaţia analizelor efectuate pe domenii de activitate şi profiluri;
  19. întreprinde demersurile necesare pentru obţinerea autorizaţiei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor a L.S.V.S.A., conform legislaţiei în vigoare;
  20. efectuează analize atât pentru evaluarea stării de sănătate şi bunăstării animalelor, cât şi pentru diagnosticul bolilor prin examene: morfopatologice, bacteriologice, micologice, virusologice, parazitologice, toxicologice, micotoxicologice, serologice, biochimice, hematologice, semiologice, de biologie moleculară şi de analiză genetică;
  21. efectuează analize la probele recoltate de către medicii veterinari oficiali pentru controlul produselor alimentare şi hranei pentru animale, de origine: indigenă, provenite din import, destinate exportului sau la cererea beneficiarilor;
  22. efectuează analize pentru controlul produselor alimentare şi pentru controlul hranei pentru animale prin examene specifice;
  23. efectuează analize pentru determinarea reziduurilor şi contaminanţilor conform Planului Naţional de Control Reziduuri şi Planului de monitorizare şi control al contaminanţilor întocmite în baza Programului acţiunilor de supraveghere, prevenire, control şi eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, de identificare şi înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor şi ecvideelor, precum şi în cadrul activităţilor de autocontrol;
  24. introduc toate cererile de analiză în sistemul LIMS şi emite buletine de analiză generate de sistemul LIMS;
  25. eliberează buletinele de analiză în maxim 24 de ore de la obţinerea rezultatului;
  26. răspunde de aplicarea şi implementarea corectă a metodelor oficiale, recomandate de laboratoarele naţionale de referinţă;
  27. întreprinde toate demersurile necesare pentru transmiterea electronică a informaţiilor necesare prin sistemul informatic LIMS şi pentru transmiterea probelor către laboratoarele care efectuează analizele solicitate;
  28. răspunde de înregistrarea informaţiilor aferente activităţilor specifice de laborator în cadrul sistemului electronic LIMS, inclusiv a informaţiilor privind gestiunea stocurilor;
  29. răspunde de verificarea şi gestionarea stocurilor de reactivi, kituri, produse biologice şi alte substanţe, inclusiv de utilizarea lor integrală în termenul de valabilitate precizat de producător;
  30. răspunde de comunicarea probelor de opinie suplimentară sau a probelor de referinţă către laboratoarele naţionale sau europene de referinţă, în cazul rezultatelor pozitive sau neconforme, conform procedurilor şi legislaţiei în vigoare;
  31. răspunde de îndeplinirea obligaţiilor aferente participării la testările de competenţă interlaboratoare, organizate de laboratoarele naţionale sau europene de referinţă;
  32. îşi desfăşoară activitatea analitică conform cerinţelor ISO 17025/2005 pentru asigurarea calităţii;
  33. răspunde de raportarea activităţilor realizate către conducerea D.S.V.S.A., către A.N.S.V.S.A. şi către laboratoarele naţionale de referinţă, conform instrucţiunilor primite;
  34. în situaţia obţinerii de rezultate pozitive sau neconforme pentru analizele efectuate, notifică imediat D.S.V.S.A. pe teritoriul de competenţă al căruia au fost prelevate probele, prin mijloace de comunicare rapide (fax şi poştă electronică), în vederea luării măsurilor legale ce se impun;
  35. asigură măsurile necesare pentru prevenirea accidentelor de muncă, a îmbolnăvirilor profesionale; potrivit legii răspunde şi controlează la toate locurile de muncă aplicarea cu stricteţe a normelor privind securitatea şi sănătatea în muncă în cadrul L.S.V.S.A.;
  36. răspunde de modul în care se asigură activitatea de prevenire şi stingere a incendiilor în cadrul L.S.V.S.A.;
  37. participă la programe de cercetare în domenii de specialitate sau conexe, împreună cu institute de cercetare, universităţi sau organisme şi autorităţi de reglementare, pe plan naţional sau internaţional, cu respectarea legislaţiei în vigoare;
  38. asigură şi răspunde de implementarea măsurilor legale privind gestionarea substanţelor considerate precursori la fabricarea drogurilor, conform legislaţiei în vigoare;
  39. asigură şi răspunde de implementarea măsurilor legale privind gestionarea preparatelor şi substanţelor chimice periculoase, conform legislaţiei în vigoare;
  40. elaborează documentaţia de fundamentare privind necesitatea acreditării de noi metode şi o transmite institutelor veterinare, după aprobarea de către directorul executiv;
  41. răspunde la solicitările altor structuri din cadrul instituţiei sau ale A.N.S.V.S.A., precum şi ale persoanelor fizice şi juridice, privind domeniile de competenţă, conform legislaţiei în vigoare;
  42. soluţionează petiţiile primite în responsabilitatea sa şi comunică răspunsurile către acesta către Serviciul/Biroul Catagrafie, Autorizare, Înregistrare şi Evidenţă Informatizată având în vedere respectarea termenului legal de răspuns către petent, în conformitate cu prevederile legale;
  43. răspunde de elaborarea şi avizarea planurilor de măsuri/acţiuni faţă de recomandările/măsurile primite în urma auditurilor/controalelor interne şi externe a activităţilor specifice, precum şi de realizarea acestora în termenele stabilite, în conformitate cu legislaţia specifică în vigoare;
  44. realizează şi alte activităţi dispuse de conducerea instituţiei, în baza legislaţiei în vigoare, în limita competenţelor specifice.

 

Bibliografie/Tematică – consilier, clasa I, grad profesional superior, în cadrul Serviciului Economic și Administrativ

  1. Constituţia României, republicată;
  2. Titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare;
  3. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  4. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  5. Ordonanta nr. 42/2004 privind organizarea activităţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, cu modificările și completările ulterioare;
  6. Hotărârea Guvernului nr. 841/1995 privind procedurile de transmitere fără plată şi de valorificare a bunurilor aparţinând instituţiilor publice, cu modificările şi completările ulterioare;
  7. Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  8. Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare;
  9. Ordinul M.F.P nr. 2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii, cu modificările şi completările ulterioare;
  10. Ordinul M.F.P. nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile, cu modificările şi modificările ulterioare;
  11. Ordinul M.F.P. nr. 1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările şi completările ulterioare;
  12. Ordonanţa Guvernului nr. 81/2003 privind reevaluarea şi amortizarea activelor fixe aflate în patrimoniul instituţiilor publice, cu modificările şi completările ulterioare;
  13. Legea nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat în active corporale şi necorporale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  14. Hotărârea Guvernului nr. 909/1997 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat în active corporale şi necorporale, modificată și completată prin O.G. nr. 54/1997 cu modificările și completările ulterioare;
  15. Hotărârea Guvernului nr. 276/2013 privind stabilirea valorii de intrare a mijloacelor fixe;
  16. Ordinul M.F.P. nr. 3471/2008 pentru aprobarea Normelor metodologice privind reevaluarea şi amortizarea activelor fixe corporale aflate în patrimoniul instituţiilor publice, cu modificările şi completările ulterioare;
  17. Legea nr. 16/1996 privind Arhivele Naţionale, cu modificările şi completările ulterioare;
  18. Hotărârea Guvernului nr. 2139/2004 pentru aprobarea catalogului privind clasificarea şi duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe, cu modificările și completările ulterioare.

Tematică
1. Constituţia României, republicată – Titlul I – Principii generale, Titlul II – Drepturile, libertăţile şi îndatoririle fundamentale, Titlul III – Autorităţile publice;

  1. Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare – Partea a VI-a Statutul funcţionarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administraţia publică şi evidenţa personalului plătit din fonduri publice – Titlul I – Dispoziţii generale şi Titlul II – Statutul funcţionarilor publici;
  2. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare – Cap.I – Principii şi definiţii şi Cap. II – Dispoziţii speciale;
  3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare – Cap.I – Dispoziţii generale, Cap. II -Egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi în domeniul muncii şi Cap. IV -Egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi în ceea ce priveşte participarea la luarea deciziei;
  4. Ordonanta nr. 42/2004 privind organizarea activităţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, cu modificările și completările ulterioare, Cap. II – Organizarea şi funcţionarea serviciilor sanitar-veterinare, Cap. XIV – Finanţarea şi cheltuielile serviciilor si activităţilor sanitar-veterinare de stat;
  5. Hotărârea Guvernului nr. 841/1995 privind procedurile de transmitere fără plată şi de valorificare a bunurilor apartinand institiilor publice, cu modificările şi completările ulterioare Anexa 1 – Condiţiile şi procedurile de transmitere, fără plata, de la o institutie publică la alta institutie publică a unor bunuri aflate în stare de functionare şi Anexa 2 – Regulament privind valorificarea bunurilor scoase din funcţiune aparţinând instituţiilor publice – Cap.I Dispoziţii generale, Cap. II Publicitatea, Cap. III Conţinutul anunţului de vânzare prin licitație, Cap. IV Condiţii de participare la licitaţie şi Cap. VI Dispoziţii finale;
  6. Legea contabilităţii nr. 82/1991 republicată, cu completările şi modificările ulterioare – Cap. I – Dispoziţii generale, Cap. II – Organizarea şi conducerea contabilităţii şi Cap. III – Registrele de contabilitate;
  7. Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare – Cap. III Sectiunea 1 – Proceduri privind elaborarea bugetelor, Secţiunea 2- Calendarul bugetar, Secţiunea 3 – Prevederi referitoare la investiţii publice,
    Sectiunea 4 – Execuţia bugetară;
  8. Ordin M.F.P. nr. 2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii, cu modificările şi completările ulterioare – Anexă – Norme privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii;
  9. Ordinul M.F.P. nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile, cu modificările și completările ulterioare – Anexa nr. 1 – Norme generale de întocmire şi utilizare a documentelor financiar-contabile – A. Aspecte generale, B. Reconstituirea documentelor financiar contabile pierdute, sustrase sau distruse, C. Păstrarea şi arhivarea registrelor de contabilitate şi a celorlalte documente financiar-contabile şi D.1. Registrele de contabilitate obligatorii pentru entităţile care conduc evidenţa contabilă pe baza regulilor contabilităţii în partidă dublă;
  10. Ordinul M.F.P. nr. 1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările şi completările ulterioare, integral;
  11. Ordonanţa Guvernului nr. 81/2003 privind reevaluarea şi amortizarea activelor fixe aflate în patrimoniul instituţiilor publice, cu modificările şi completările ulterioare – Cap. I – Dispoziţii generale, Cap. II – Regimul de amortizare şi calcularea amortizării şi Cap. III – Scoaterea din funcţiune a activelor fixe;
  12. Legea nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat în active corporale şi necorporale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare – Cap. I – Dispoziţii generale şi Cap. II – Calcularea Amortizării;
  13. Hotărârea Guvernului nr. 909/1997 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat în active corporale şi necorporale, modificata si completata prin O.G. 54/1997 cu modificarile si completarile ulterioare – ANEXA- Norme metodologice de aplicare a Legii 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat în active corporale şi necorporale, cu modificările ulterioare – Cap. I – Capitalul imobilizat supus amortizării şi Cap. III – Scoaterea din funcţiune şi casarea mijloacelor fixe;
  14. Hotărârea Guvernului nr. 276/2013 privind stabilirea valorii de intrare a mijloacelor fixe – Art. 1;
  15. Ordinul M.F.P. nr. 3471/2008 pentru aprobarea Normelor metodologice privind reevaluarea şi amortizarea activelor fixe corporale aflate în patrimoniul instituţiilor publice, cu modificările şi completările ulterioare – ANEXĂ – Norme metodologice privind reevaluarea şi amortizarea activelor fixe corporale aflate în patrimoniul instituţiilor publice – Cap. I – Reguli generale privind reevaluarea activelor fixe corporale aflate în patrimoniul instituţiilor publice, Cap. III – Reguli privind reevaluarea activelor fixe corporale aparţinând domeniului public al statului sau al unităţilor administrativ-teritoriale, date în administrare regiilor autonome şi Cap. IV – Regimul de amortizare şi calcularea amortizării şi ANEXA nr. 2 – Înregistrarea în contabilitate a rezultatelor reevaluării activelor fixe corporale;
  16. Legea nr. 16/1996 privind Arhivele Naţionale, cu modificările şi completările ulterioare – Cap. I – Dispoziţii generale, Cap. III – Obligaţiile creatorilor şi deţinătorilor de documente – SECŢIUNEA I – Evidenţa documentelor, SECŢIUNEA II – Selecţionarea documentelor, SECŢIUNEA III – Păstrarea documentelor, SECŢIUNEA IV – Depunerea documentelor la Arhivele Naţionale Art. 13 – 18.
  17. Hotărârea Guvernului nr. 2139/2004 pentru aprobarea catalogului privind clasificarea şi duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe, cu modificările si completările ulterioare Anexă – Catalogul privind clasificarea şi duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe – I. Dispoziţii generale şi III. Alte precizări.

 

Bibliografie/Tematică – consilier, clasa I, grad profesional superior, în cadrul Compartimentului Siguranța Alimentelor subordonat Serviciului Laborator Sanitar Veterinar și pentru Siguranța Alimentelor

  1. Constituţia României, republicată;
  2. Titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare;
  3. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  4. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  5. Ordonanta nr. 42/2004 privind organizarea activităţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, cu modificările și completările ulterioare;
  6. SR EN ISO/CEI 17025/2018 – Cerinţe generale pentru competenţa laboratoarelor de încercări şi etalonări;
  7. Regulamentul (UE) nr. 1169/2011 al Parlamentului European și al Consiliului din 25 octombrie 2011 privind informarea consumatorilor cu privire la produsele alimentare, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1924/2006 și (CE) nr. 1925/2006 ale Parlamentului European și ale Consiliului și de abrogare a Directivei 87/250/CEE a Comisiei, a Directivei 90/496/CEE a Consiliului, a Directivei 1999/10/CE a Comisiei, a Directivei 2000/13/CE a Parlamentului European și a Consiliului, a Directivelor 2002/67/CE și 2008/5/CE ale Comisiei și a Regulamentului (CE) nr. 608/2004 al Comisiei, cu modificarile si completarile ulterioare;
  8. Ordinul A.N.S.V.S.A. nr. 35/2016 privind aprobarea Normelor metodologicede aplicare a Programului acțiunilor de supraveghere, prevenire, control și eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecția animalelor și protecția mediului, de identificare și înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor și ecvideelor, precum și a  Normelor metodologice de aplicare a Programului de supraveghere și control în domeniul siguranței alimentelor;
  9. ILAC P10:01/2013 – Politica ILAC de Trasabilitate a Rezultatelor Măsurării;
  10. Regulamentul (CE) nr. 543/2008 al Comisiei din 16 iunie 2008 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1234/2007 al Consiliului în ceea ce privește standardele de comercializare a cărnii de pasare;
  11. ILAC G24:2007 – Linii directoare pentru determinarea intervalelor de etalonare a aparatelor de măsurare;
  12. EA-4/14 INF:2003 – Selecţia şi utilizarea Materialelor de Referinţă;
  13. Regulamentul (CE) nr. 1333/2008 al Parlamentului European și al Consiliului din 16 decembrie 2008 privind aditivii alimentari cu modificările și completările ulterioare;
  14. Legea nr. 458 din 8 iulie 2002 privind calitatea apei potabile, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  15. Regulamentul (CE) nr. 2074/2005 al Comisiei din 5 decembrie 2005 de stabilire a măsurilor de aplicare privind anumite produse reglementate de Regulamentul (CE) nr. 853/2004 al Parlamentului European și al Consiliului și organizarea unor controale oficiale prevăzute de Regulamentele (CE) nr. 854/2004 al Parlamentului European și al Consiliului și (CE) nr. 882/2004 al Parlamentului European și al Consiliului, de derogare de la Regulamentul (CE) nr. 852/2004 al Parlamentului European și al Consiliului și de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 853/2004 și (CE) nr. 854/2004;
  16. MIRCEA IOVU, Chimie Organică, Ed. a-V-a, București 2005;
  17. Ordin comun al M.A.P.D.R., M.S.P., A.N.P.C., A.N.S.V.S.A. nr. 560/1.271/339/210/2006 pentru aprobarea Normelor cu privire la comercializarea produselor din carne;
  18. Regulamentul (CE) nr. 152/2009 al Comisiei din 27 ianuarie 2009 de stabilire a metodelor de eșantionare și analiză pentru controlul oficial al furajelor;
  19. Noțiuni și elemente practice de chimie analitică sanitar veterinara – Dr. Nicolae Popescu și Dr. Sergiu Meica, Bucurețti 1993.

 

Tematică:

  1. Constituţia României, republicată – Titlul I – Principii generale, Titlul II – Drepturile, libertăţile şi îndatoririle fundamentale, Titlul III – Autorităţile publice;
  2. Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare – Partea a VI-a Statutul funcţionarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administraţia publică şi evidenţa personalului plătit din fonduri publice – Titlul I – Dispoziţii generale şi Titlul II – Statutul funcţionarilor publici;
  3. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare – Cap.I – Principii şi definiţii şi Cap. II – Dispoziţii speciale;
  4. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare – Cap.I – Dispoziţii generale, Cap. II -Egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi în domeniul muncii şi Cap. IV -Egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi în ceea ce priveşte participarea la luarea deciziei;
  5. Ordonanta nr. 42/2004 privind organizarea activităţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, cu modificările și completările ulterioare, Cap. II – Organizarea şi funcţionarea serviciilor sanitar-veterinare;
  6. SR EN ISO/CEI 17025:2018 – Cerinţe generale pentru competenţa laboratoarelor de încercări şi etalonări – integral;
  7. Regulamentul (UE) nr. 1169/2011 al Parlamentului European și al Consiliului din 25 octombrie 2011 privind informarea consumatorilor cu privire la produsele alimentare, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1924/2006 și (CE) nr. 1925/2006 ale Parlamentului European și ale Consiliului și de abrogare a Directivei 87/250/CEE a Comisiei, a Directivei 90/496/CEE a Consiliului, a Directivei 1999/10/CE a Comisiei, a Directivei 2000/13/CE a Parlamentului European și a Consiliului, a Directivelor 2002/67/CE și 2008/5/CE ale Comisiei și a Regulamentului (CE) nr. 608/2004 al Comisiei. – Cap. I – Dispoziții generale, Cap.II – Principiile generale ale informațiilor referitoare la produsele alimentare, Cap. IV – informații obligatorii referitoare la produsele alimentare;
  8. Ordinul A.N.S.V.S.A. nr. 35/2016 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Programului acțiunilor de supraveghere, prevenire, control și eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecția animalelor și protecția mediului, de identificare și înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor și ecvideelor, precum și a  Normelor metodologice de aplicare a Programului de supraveghere și control în domeniul siguranței alimentelor – Anexa nr. 2 – Norme metodologice de aplicare a Programului de supraveghere și control în domeniul siguranței alimentelor;
  9. ILAC P10:01/2013 – Politica ILAC de Trasabilitate a Rezultatelor Măsurării – integral;
  10. Regulamentul (CE) nr. 543/2008 al Comisiei din 16 iunie 2008 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1234/2007 al Consiliului în ceea ce privește standardele de comercializare a cărnii de pasare – ANEXELE VI, VII, VIII;
  11. ILAC G24:2007 – Linii directoare pentru determinarea intervalelor de etalonare a aparatelor de măsurare – integral;
  12. EA-4/14 INF:2003 – Selecţia şi utilizarea Materialelor de Referinţă – integral;
  13. Regulamentul (CE) nr. 1333/2008 al Parlamentului European și al Consiliului din 16 decembrie 2008 privind aditivii alimentari – Cap. I – Obiect, domeniu de aplicare și definiții, Anexa I;
  14. Legea nr. 458 din 8 iulie 2002 privind calitatea apei potabile, republicată, cu modificările și completările ulterioare, Cap. 1 – Dispozitii generale, Cap. 2 – Condiții de calitate, Anexele – 2,3;
  15. Regulamentul (CE) nr. 2074/2005 al Comisiei din 5 decembrie 2005 de stabilire a măsurilor de aplicare privind anumite produse reglementate de Regulamentul (CE) nr. 853/2004 al Parlamentului European și al Consiliului și organizarea unor controale oficiale prevăzute de Regulamentele (CE) nr. 854/2004 al Parlamentului European și al Consiliului și (CE) nr. 882/2004 al Parlamentului European și al Consiliului, de derogare de la Regulamentul (CE) nr. 852/2004 al Parlamentului European și al Consiliului și de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 853/2004 și (CE) nr. 854/2004 – Sectiunea II, Cap. I, II, III;
  16. MIRCEA IOVU, Chimie Organică, Ed. a-V-a, București 2005, Capitolul 2 – Cromatografia;
  17. Ordin comun al M.A.P.D.R., M.S.P., A.N.P.C., A.N.S.V.S.A. nr. 560/1.271/339/210/2006 pentru aprobarea Normelor cu privire la comercializarea produselor din carne – integral.
  18. Regulamentul (CE) nr. 152/2009 al Comisiei din 27 ianuarie 2009 de stabilire a metodelor de eșantionare și analiză pentru controlul oficial al furajelor – ANEXA III- Metode de analiză de control al compoziției materiilor prime furajere și al furajelor combinate;
  19. Noțiuni și elemente practice de chimie analitică sanitar veterinară – Dr. Nicolae Popescu și Dr. Sergiu Meica, București 1993 – Cap. III, Cap. VI.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Direcţiei Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Buzău, str. Horticolei, nr. 58 bis, Județul Buzău, persoană de contact Hampu Daniela, Compartiment Juridic și Resurse Umane, telefon: 0238 – 725001, interior 24, fax: 0238-725003, e-mail: office-buzau@ansvsa.ro.