Concurs de promovare pentru ocuparea funcției publice de conducere vacante de șef birou, gradul II, Birou Control Oficial Alimente de Origine Nonanimală

În conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 183/2020 privind desfășurarea pe perioada stării de alertă a concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul instituțiilor și autorităților publice, aprobată prin Legea nr. 33/2021 și ale art. 618 alin. (1) lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Buzău, organizează la sediul instituției din str. Horticolei, nr. 58 bis, Buzău, concurs de promovare pentru ocuparea funcției publice de conducere vacante de șef birou, gradul II, Birou Control Oficial Alimente de Origine Nonanimală.

Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.

Calendarul de desfășurare a concursului:

  1. selecția dosarelor de concurs, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor;
  2. proba suplimentară pentru testarea cunoștințelor de operare pe calculator MsOFFICE-nivel mediu, în data de 03 septembrie 2021, ora 10.00, la sediul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Buzău, str. Horticolei, nr. 58 bis;
  3. proba suplimentară pentru testarea cunoștințelor de limbă străină (engleză/franceză)-nivel mediu, 03 septembrie 2021, ora 13.00, la sediul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Buzău, str. Horticolei, nr. 58 bis;
  4. proba scrisă se va susține în data de 07.09.2021, ora 10.00, la sediul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Buzău, str. Horticolei, nr. 58 bis;
  5. proba de interviu, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise, la sediul instituției, doar acei candidați care au obținut la proba scrisă minimum 70 puncte.

Dosarele de înscriere la concurs se depun la sediul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Buzău, str. Horticolei, nr. 58 bis, Județul Buzău – registratură, în perioada 03.08.2021 – 23.08.2021, inclusiv, și trebuie să conțină în mod obligatoriu următoarele documente:

a)formularul de înscriere prevăzut în anexa nr. 3;

b)curriculum vitae, modelul comun european;

c)copia actului de identitate;

d)copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;

e)copie a diplomei de master în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, după caz, în situaţia în care diploma de absolvire sau de licenţă a candidatului nu este echivalentă cu diploma de studii universitare de master în specialitate, conform prevederilor art. 153 alin. (2) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;

f)copia carnetului de muncă şi a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/funcţiei sau pentru exercitarea profesiei;

g)copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului;

h)cazierul administrativ.

Copiile de pe actele de mai sus se prezintă în copii legalizate sau însoțite de documentele originale, care se certifică pentru conformitate cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.

Condițiile de participare la concursul de promovare pentru ocuparea funcției publice de conducere vacante de șef birou – Birou Control Oficial Alimente de Origine Nonanimală sunt:

  • să fie numiți într-o funcție publică din clasa I,

Studii universitare

  • studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul fundamental științe biologice și biomedicale, ramura de știință medicina, domeniul de licență sănătate, specialitatea medicină,
  • studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul fundamental științe inginerești, ramura de știință ingineria resurselor vegetale și animale, domeniul de licență ingineria produselor alimentare, specialitatea ingineria produselor alimentare/tehnologia prelucrării produselor agricole/controlul și expertiza produselor alimentare;
  • studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul fundamental științe inginerești, ramura de știința ingineria resurselor vegetale și animale, domeniul de licență inginerie și management in agricultura și dezvoltare rurala, specializarea inginerie economică în agricultură;
  • studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul fundamental matematica și științe ale naturii, ramura de știință chimie și inginerie chimica, chimie, domeniul de licență chimie;

–  candidații trebuie să fie absolvenți cu diplomă ai studiilor universitare de master în domeniul administrației publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcției publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 153 alin. (2) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare,

– cunoștințe de operare calculator MsOFFICE-nivel mediu, cunoașterea unei limbi de circulație internațională engleză/franceză-nivel mediu,

– minimum 5 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice;

– să nu aibă o sancțiune disciplinară neradiată în condițiile legii.

Atribuții și responsabilități generale funcții de conducere:

  1. planifică și coordonează activitățile specifice ale structurii pe care o conduc;
  2. stabilește obiectivele structurii pe care o conduc în conformitate cu cerințele legale privind sistemul de control intern/managerial și răspund de îndeplinirea acestora;
  3. întocmește fișele de post ale angajaților din structurile pe care le conduc și le transmit spre aprobare directorului executiv;
  4. întocmește/contrasemnează evaluările angajaților din structurile pe care le conduc și le transmit spre contrasemnare, dacă este cazul, directorului executiv adjunct și spre aprobare directorului executiv;
  5. dispune măsurile necesare și răspund de implementarea standardelor de control intern managerial la nivelul structurii pe care o conduc, potrivit prevederilor legale în vigoare;
  6. asigură și răspunde de respectarea dispozițiilor, normelor, standardelor, procedurilor generale stabilite și aprobate de conducerea D.S.V.S.A. în cadrul sistemului de control intern/managerial proiectat la nivelul instituției, în cadrul structurii pe care o conduc;
  7. asigură și răspunde de raportarea rezultatelor activității structurii pe care o conduc, către șefii ierarhici superiori și către A.N.S.V.S.A;
  8. asigură și răspunde de realizarea demersurilor necesare cu privire la identificarea și obținerea resurselor necesare activităților specifice pe care le desfășoară structura pe care o conduc;
  9. stabilește și aplică metode proprii privind controlarea derulării activităților specifice realizate de angajații din subordine;
  10. asigură și răspunde de realizarea sarcinilor de serviciu dispuse de conducerea D.S.V.S.A. și de către A.N.S.V.S.A. la nivelul structurii pe care o conduc, în termenele stabilite de acestea;
  11. asigură și răspunde de instruirea necesară a angajaților din subordine, în conformitate cu necesitățile identificate și/sau dispozițiile conducerii D.S.V.S.A. și ale A.N.S.V.S.A;
  12. răspunde de evaluarea corectă a riscurilor identificate la nivelul structurii pe care o conduc, precum și de aplicarea și corectitudinea măsurilor de tratare a acestor riscuri;
  13. coordonează, organizează și răspunde de desfășurarea activităților specifice structurii pe care o conduc și de corectitudinea cu care acestea sunt realizate;
  14. asigură și răspunde de comunicarea către conducerea D.S.V.S.A. a deficiențelor de natură să producă alterări în buna desfășurare a activităților realizate de personalul din subordine, precum și a măsurilor propuse pentru remedierea acestor deficiențe;
  15. repartizează sarcini de serviciu angajaților din subordine, în conformitate cu competențele acestora, cu privire la derularea activităților specifice structurii pe care o conduc.
  16. colaborează cu D.S.V.S.A. din alte județe pentru soluționarea neconformităților legate de trasabilitate.

Obligațiile privind activitățile de control oficial

  1. realizează controale oficiale, în domeniul specific de activitate, în conformitate cu Programele de Supraveghere și Control aprobate de A.N.S.V.S.A. și Programul Național Cadru de Control în domeniul de competență, întocmește raportările specifice și le transmite la A.N.S.V.S.A.;
  2. propune directorului executiv al D.S.V.S.A. emiterea ordonanței de suspendare/interzicere a activității, în urma activității de control oficial desfășurate, conform prevederilor legale;
  3. efectuează controalele oficiale prin metode și tehnici adecvate, în conformitate cu prevederile legislației în vigoare, precum și cu procedurile și ghidurile aprobate de A.N.S.V.S.A.;
  4. verifică condițiile care au stat la baza autorizării unităților atunci când desfășoară controale oficiale; în cazul în care se identifică nereguli grave, de natură să producă prejudicii consumatorilor, vor lua măsuri de sistare a producției/activității în respectiva unitate. În cazul în care operatorul din sectorul hranei pentru animale sau din cel alimentar nu este în măsură să furnizeze garanții adecvate cu privire la producția viitoare, va declanșa procedurile de retragere a autorizării unității sau de suspendare a autorizării unității; în cazul în care operatorul din sectorul hranei pentru animale sau din cel alimentar poate garanta că va rezolva deficiențele într-un termen rezonabil;
  5. aplică sancțiuni contravenționale principale și complementare și poate propune suspendarea și/sau interzicerea activității unităților supuse autorizării/înregistrării sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelorîn urma constatării deficiențelor/neconformităților în controlul oficial efectuat, în conformitate cu prevederile legale;
  6. întocmește documentele referitoare la suspiciunile/confirmările bolilor notificabile la animale, inclusiv zoonoze, pe întreg lanțul alimentar și le supune spre avizare directorului executiv adjunct și spre aprobare directorului executiv;
  7. transmite la A.N.S.V.S.A./D.S.V.S.A. datele și documentele referitoare la suspiciunile/confirmările bolilor notificabile la animale, inclusiv zoonoze, pe întregul lanț alimentar, aprobate de Directorul executiv al D.S.V.S.A;
  8. transmite la institutele naționale veterinare de referință probele, datele și documentele referitoare la suspiciunile/confirmările bolilor notificabile la animale, inclusiv zoonoze, pe întregul lanț alimentar, cu aprobarea directorului executiv;
  9. monitorizează, analizează și răspunde de comunicarea informațiilor cu privire la bolile notificabile la animale, inclusiv zoonoze, în conformitate cu normele stabilite de A.N.S.V.S.A. și legislația în vigoare;
  10. întocmește proiectul de Plan cifric anual în baza Programului acțiunilor de supraveghere, prevenire, control și eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecția animalelor și protecția mediului, de identificare și înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor și ecvideelor și Programul de supraveghere și control în domeniul siguranței alimentelor și îl supune spre avizare conducerii D.S.V.S.A;
  11. monitorizează și răspunde de realizarea Planurilor cifrice anuale aprobate;
  12. răspunde de întocmirea anchetelor epidemiologice și de întocmirea documentației conexe declarării, notificării, combaterii și stingerii focarelor de boli transmisibile la animale și de la animale la om, în conformitate cu normele stabilite de A.N.S.V.S.A. și legislația în vigoare;
  13. verifică și stabilește statusul de sănătate a efectivelor de animale și a exploatațiilor de animale;
  14. Realizează controale specifice și asigură completarea și transmiterea documentației către Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, cu privire la modul de respectare de către agricultori a SMR referitoare la domeniile specifice de competență;
  15. realizează acțiunile specifice și răspunde de sistemul de monitorizare și raportare în domeniul sănătății, zoonozelor și agenților zoonotici, conform legislației specifice în vigoare;
  16. stabilește și dispune aplicarea măsurilor de confiscare a animalelor vii, de reținere oficială/sechestru, de retragere și/sau distrugere a produselor și subproduselor alimentare sau nedestinate consumului uman, de origine animală și non-animală, a produselor medicinale veterinare, hranei pentru animale și a altor produse supuse controlului sanitar-veterinar, respectând prevederile legislației în vigoare din domeniul sanitar – veterinar și al siguranței alimentelor, în urma controlului oficial, și verifică modul de realizare a acestor măsuri, precum și modul de corectare a neconformităților care au determinat aplicarea acestor măsuri;
  17. participă împreună cu alte instituții abilitate, la acțiuni comune de control oficial sau la verificarea și cercetarea unor presupuse abuzuri și ilegalități în domeniul specific de activitate;
  18. răspunde de întocmirea corectă, potrivit legislației specifice, a Procesului-verbal de constatare și sancționare a contravențiilor la normele sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor;
  19. intervine, în cazul unei epizootii, în gestionarea crizei, și stabilește împreună cu autoritățile și instituțiile competente strategia necesară combaterii epidemiei;
  20. participă și răspunde, conform atribuțiilor, pentru activitatea centrului local de combatere a bolilor animalelor;
  21. solicită, după caz, în exercitarea acțiunilor de control oficial la operatorii economici, copii ale documentelor și/sau alte documentații relevante;
  22. participă la realizarea misiunilor întreprinse de DG SANTE, în domeniul sanitar veterinar și pentru siguranța alimentelor, prin prezentarea activității proprii, precum și la realizarea misiunilor de audit întreprinse de către A.N.S.V.S.A;
  23. răspunde, în termenele legale, la petițiile, sesizările repartizate spre soluționare, potrivit legii;
  24. participă la instruiri dispuse de A.N.S.V.S.A.;
  25. participă și la alte activități dispuse de conducerea D.S.V.S.A., în conformitate cu limitele de competență.

 

Atribuții și responsabilități specifice:

Răspunde de elaborarea și transmiterea, spre avizare, directorului executiv, a proiectului de Plan cifric anual, în conformitate cu prevederile Programului de supraveghere și control în domeniul siguranței alimentelor în vigoare;

  1. Controlează respectarea normelor privind siguranța alimentelor în toate unitățile care produc, prelucrează, procesează, depozitează, transportă, valorifică și comercializează alimente de origine non-animală și răspunde de aplicarea măsurilor corective care se impun;
  2. Răspunde de aplicarea măsurilor de soluționare a notificărilor de alertă S.R.A.A.F în cazul unităților din domeniul alimentar care produc, procesează, depozitează, transportă, distribuie, valorifică și/sau comercializează produse de origine non-animală;
  3. Efectuează controlul oficial al produselor alimentare de origine non-animală, care ar putea conține, consta sau proveni din organisme modificate genetic, precum și în ceea ce privește parametrii fizici, chimici și microbiologici, în toate unitățile care produc, prelucrează, procesează, depozitează, transportă, valorifică și comercializează alimente de origine non-animală pe teritoriul de competență al D.S.V.S.A.;
  4. Efectuează controalele oficiale prin metode și tehnici adecvate, în conformitate cu prevederile legislației în vigoare, precum și cu procedurile și ghidurile aprobate de A.N.S.V.S.A.;
  5. Supraveghează și monitorizează, în condițiile legii, activitatea personalului contractual care realizează controlul oficial din domeniul specific de activitate;
  6. Controlează implementarea procedurilor bazate pe principiile HACCP de către operatorii economici pe domeniile specifice de activitate;
  7. Identifică nevoile de instruire și face propuneri privind instruirea personalului și/sau operatorilor economici pe domeniile specifice de activitate;
  8. Dispune măsurile legale de sancționare contravențională pentru încălcările legislației sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor constatate în urma controalelor
  9. Realizează și actualizează baza de date proprie prin colectarea, clasificarea, arhivarea standardelor naționale, cu privire la alimentele de origine non-animală, inclusiv cele legate de metodele de prelevare de probe și de analiza de laborator;
  10. Monitorizează și raportează conducerii D.S.V.S.A. rezultatul acțiunilor de control în domeniul său specific de activitate, pe teritoriul de competență al D.S.V.S.A.;
  11. Aplică măsuri de reținere oficială/sechestru sau confiscare și dispune retragerea și/sau neutralizare alimentelor de origine non-animală, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
  12. Întocmește situațiile specifice privind gestionarea produselor alimentare de origine non-animală, nedestinate consumului uman și le transmite Serviciului/Biroului Catagrafie, Autorizare, Înregistrare și Evidență Informatizată;
  13. Realizează acțiuni de control în vederea identificării fraudelor alimentare și altor activități ilicite ce aduc atingere intereselor publice și private în domeniul alimentar;
  14. Realizează evaluarea unităților autorizate/înregistrate sanitar veterinar și pentru siguranța alimentelor, în vederea încadrării în grupa de risc, în baza procedurilor transmise de către A.N.S.V.S.A.;
  15. Participă, în urma solicitărilor, la analiza proiectelor depuse în ceea ce privește aspectele legate de proiectarea, amplasarea și construirea unităților care vor fi înregistrate sanitar-veterinar și pentru siguranța alimentelor, sub aspectul siguranței alimentare, inclusiv a celor care intenționează să acceseze fonduri naționale și europene;
  16. Difuzează, pe diferite căi mediatice, ghiduri și materiale informative, cu aprobarea conducerii D.S.V.S.A., pentru conștientizarea și sensibilizarea opiniei publice în ceea ce privește domeniile de interes sanitar veterinar și pentru siguranța alimentelor;
  17. Realizează controale specifice și asigură completarea și transmiterea documentației către Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, cu privire la modul de respectare de către agricultori a SMR referitoare la domeniile specifice de competență;
  18. Verifică conformitatea depozitelor de destinație la importurile de alimente de origine nonanimală, prevăzute în Documentul de intrare și datele existente legate de înregistrarea unităților;
  19. Verifică conformitatea datelor din documentele justificative, referitoare la taxe și tarife aferente serviciului de control oficial din unități înregistrate în domeniul siguranței alimentelor;
  20. Efectuează controale oficiale la destinație, în cazul comerțului intracomunitar/importului de alimente de origine nonanimală, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în cazul notificării de către Biroul/Compartimentul Autorizare, Înregistrare, TRACES și gestiunea activității de Import- Export;
  21. Organizează sesiuni de instruire/informare cu privire la legislația aferentă și metodologia de aplicare privind activitățile specifice.
  22. Răspunde la solicitările altor structuri din cadrul instituției sau ale A.N.S.V.S.A., precum și ale persoanelor fizice și juridice, privind domeniile de competență, conform legislației în vigoare;
  23. Soluționează petițiile primite în responsabilitatea sa și comunică răspunsurile către Biroul/Compartimentul Autorizare, Înregistrare, TRACES și gestiunea activității de Import- Export, având în vedere respectarea termenului legal de răspuns către petent, în conformitate cu prevederile legale;
  24. Răspunde de elaborarea și avizarea planurilor de măsuri/acțiuni față de recomandările/măsurile primite în urma auditurilor/controalelor interne și externe a activităților specifice, precum și de realizarea acestora în termenele stabilite, în conformitate cu legislația specifică în vigoare;
  25. Realizează și alte activități dispuse de conducerea instituției, în baza legislației în vigoare, în limita competențelor specifice.

 

Bibliografie/Tematică – șef birou– Birou Control Oficial Alimente de Origine Nonanimală

  1. Constituția României, republicată;
  2. Titlul I și II ale părții a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;
  3. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  4. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  5. Regulamentul (CE) nr. 852/2004 al Parlamentului European și al Consiliului din 29 aprilie 2004 privind igiena produselor alimentare
  6. Regulamentul (UE) 625/2017 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 martie 2017 privind controalele oficiale și alte activități oficiale efectuate pentru a asigura aplicarea legislației privind alimentele și furajele, a normelor privind sănătatea și bunăstarea animalelor, sănătatea plantelor și produsele de protecție a plantelor
  7. Regulamentul (CE) nr. 1333/2008 al Parlamentului European și al Consiliului din 16 decembrie 2008 privind aditivii alimentari
  8. Regulamentul (CE) nr. 178/2002 al Parlamentului European și al Consiliului din 28 ianuarie 2002 de stabilire a principiilor și a cerințelor generale ale legislației alimentare, de instituire a Autorității Europene pentru Siguranța Alimentară și de stabilire a procedurilor în domeniul siguranței produselor alimentare
  9. Regulamentul (UE) 2158/2017 al Comisiei din 20 noiembrie 2017 de stabilire a măsurilor de diminuare și a nivelurilor de referință pentru reducerea prezenței acrilamidei în produsele alimentare

Tematică – șef birou– Birou Control Oficial Alimente de Origine Nonanimală

  1. Constituția României, republicată – Titlul I – Principii generale, Titlul II – Drepturile, libertățile și îndatoririle fundamentale, Titlul III – Autoritățile publice;
  2. Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare – Partea a VI-a Statutul funcționarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administrația publică și evidența personalului plătit din fonduri publice – Titlul I – Dispoziții generale și Titlul II – Statutul funcționarilor publici;
  3. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare – Cap. I – Principii și definiții și Cap. II – Dispoziții speciale;
  4. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare – Cap. I – Dispoziții generale, Cap. II -Egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați în domeniul muncii și Cap. IV -Egalitatea de șanse între femei și bărbați în ceea ce privește participarea la luarea deciziei;
  5. Regulamentul (CE) nr. 852/2004 al Parlamentului European și al Consiliului din 29 aprilie 2004 privind igiena produselor alimentare – Anexele I și II
  6. Regulamentul (UE) 625/2017 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 martie 2017 privind controalele oficiale și alte activități oficiale efectuate pentru a asigura aplicarea legislației privind alimentele și furajele, a normelor privind sănătatea și bunăstarea animalelor, sănătatea plantelor și produsele de protecție a plantelor – Capitolul II din RCE 625/2017
  7. Regulamentul (CE) nr. 1333/2008 al Parlamentului European și al Consiliului din 16 decembrie 2008 privind aditivii alimentari – Capitolele I, II, III și IV din RCE 1333/2008
  8. Regulamentul (CE) nr. 178/2002 al Parlamentului European și al Consiliului din 28 ianuarie 2002 de stabilire a principiilor și a cerințelor generale ale legislației alimentare, de instituire a Autorității Europene pentru Siguranța Alimentară și de stabilire a procedurilor în domeniul siguranței produselor alimentare – Capitolele I, II și IV din RCE 178/2002
  9. Regulamentul (UE) 2158/2017 al Comisiei din 20 noiembrie 2017 de stabilire a măsurilor de diminuare și a nivelurilor de referință pentru reducerea prezenței acrilamidei în produsele alimentare – Anexele I și II din RCE 2158/2017