Direcția Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor Buzău anunţă organizarea examenului/concursului de promovare în grad profesional a funcţionarilor publici, în conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare și ale H.G. nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările și completările ulterioare.
Probele stabilite pentru examen/concurs:
- probă scris
- probă de interviu
Condiţiile de desfăşurare a examenului/concursului:
Dosarul de concurs se depune de către candidaţi în termen de 20 de zile de la data afişării anunţului privind organizarea examenului de promovare, la sediul Direcției Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Buzau, str. Horticolei, nr. 58 bis şi conţine în mod obligatoriu:
- adeverinţa eliberată de Compartimentul de Juridic și Resurse Umane în vederea atestării vechimii în gradul profesional din care se promovează;
- copii de pe rapoartele de evaluare a performanţelor profesionale individuale din ultimii 2 ani;
- formularul de înscriere.
Data organizării examenului:
– proba scrisă: 28.05.2020 ora 10.00
Interviul se susține în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise.
Pentru a participa la examenul de promovare în gradul profesional imediat superior celui deţinut, funcţionarul public trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
- să aibă cel puţin 3 ani vechime în gradul profesional al funcţiei publice din care promovează;
- să fi obţinut cel puţin calificativul “bine” la evaluarea performanţelor individuale în ultimii 2 ani;
- să nu aibă în cazierul administrativ o sancţiune disciplinară neradiată în condiţiile legii.
Bibliografie Compartiment de Achiziții Investiții:
1. Constituția României, republicată;
2. Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici – republicare (r2), cu modificările și completările ulterioare;
3. Legea nr. 7/2004 privind Codul de conduită a funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
4. Ordonanța Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activității veterinare, cu modificările și completările ulterioare;
5. Hotărârea Guvernului nr. 1415/2009 privind organizarea și funcționarea Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor și a unităților din subordinea acesteia, cu modificările și completările ulterioare;
6. Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările și completările ulterioare;
7. Hotărârea 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice
8. Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrări şi concesiunile de servicii, cu modificările și completările ulterioare;
9. Legea nr. 101/2016 privind remediile şi căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Consiliului National de Soluţionare a Contestaţiilor, cu modificările și completările ulterioare;
Atribuții pentru funcția publică de consilier achiziții publice, grad profesional superior, din cadrul Compartimentului de Achiziții Investiții:
1. notifică structurile din cadrul D.S.V.S.A. cu privire la transmiterea solicitărilor necesarului de produse, servicii şi lucrări identificate, precum şi a preţului unitar/total al acestora, centralizează solicitările şi elaborează strategia anuală de contractare şi programul anual al achiziţiilor publice, pentru activitatea proprie, pe baza necesităţilor transmise de structurile din cadrul D.S.V.S.A.;
2. actualizează, pe baza necesităţilor transmise de structurile din cadrul D.S.V.S.A., strategia anuală de contractare şi programul anual al achiziţiilor publice, operând modificările şi completările corespunzătoare;
3. primeşte de la structurile de specialitate din cadrul D.S.V.S.A. referatele de necesitate, însoţite de specificaţiile tehnice necesare întocmirii caietelor de sarcini, precum şi propunerile de desemnare, în funcţie de necesitate, a unor experţi cooptaţi, aprobate de conducerea D.S.V.S.A., pentru achiziţionarea acelor produse, servicii şi lucrări care vizează strict activitatea proprie structurii;
4. elaborează, sau după caz, coordonează activitatea de elaborare a documentaţiei de atribuire, a documentelor-suport, precum şi a strategiei de contractare pentru organizarea şi derularea procedurii de achiziţii publice de produse, servicii sau lucrări; 5. transmite către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice orice informaţie solicitată de aceasta, în condiţiile prevăzute de legislaţia în vigoare;
6. transmite spre publicare anunţurile privind achiziţiile publice către Sistemul Electronic de Achiziţii Publice;
7. notifică Sistemul Electronic de Achiziţii Publice cu privire la achiziţia directă, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
8. întreprinde demersurile necesare pentru înregistrarea/reînnoirea/recuperarea înregistrării D.S.V.S.A. în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice sau recuperarea certificatului digital, dacă este cazul;
9. organizează procedurile de achiziţie publică şi participă, în calitate de preşedinte sau de membru, după caz, în componenţa tuturor comisiilor de evaluare a ofertelor pentru achiziţionarea produselor/serviciilor/lucrărilor, necesare bunei funcţionării a D.S.V.S.A.;
10. realizează achiziţiile directe în condiţiile prevăzute de legislaţia în vigoare privind achiziţiile publice şi în conformitate cu procedura specifică D.S.V.S.A.;
11. constituie şi gestionează dosarul achiziţiei publice;
12. întocmeşte şi înaintează spre semnare proiecte de acorduri-cadru şi de contracte pentru servicii, produse şi lucrări achiziţionate de D.S.V.S.A., necesare aparatului propriu al D.S.V.S.A.;
13. urmăreşte derularea contractelor de achiziţie publică, necesare bunei desfăşurări a activităţii proprii a D.S.V.S.A. şi asigură menţinerea unei legături permanente cu operatorii economici, parteneri de contracte, în vederea respectării obligaţiilor asumate prin contractele pentru care urmărirea derulării este de competenţa exclusivă a biroului;
14. pune la dispoziţia comisiei de recepţie din cadrul D.S.V.S.A. documentele aferente pentru întocmirea proceselor-verbale de recepţie şi avizarea acestora de către comisia de recepţie;
15. răspunde de respectarea programului anual al achiziţiilor publice şi de încadrarea în prevederile bugetare;
16. elaborează, ori de câte ori este necesar, note justificative în vederea iniţierii achiziţiei publice, cu încadrarea în fondurile aprobate, şi le supune spre aprobare ordonatorului principal de credite, în urma centralizării referatelor de necesitate întocmite de structurile din D.S.V.S.A.;
17. răspunde la solicitările altor structuri din cadrul instituţiei sau ale A.N.S.V.S.A., precum şi ale persoanelor fizice şi juridice, privind domeniile de competenţă, conform legislaţiei în vigoare;
18. întocmeşte documentele specifice, controlează şi răspunde de aplicarea prevederilor legale pentru programele cofinanţate, pe domeniul de competenţă;
19. soluţionează petiţiile primite în responsabilitatea sa şi comunică răspunsurile către Biroul/Compartimentul Autorizare, Înregistrare, TRACES şi gestiunea activităţii de Import- Export, având în vedere respectarea termenului legal de răspuns către petent, în conformitate cu prevederile legale;
20. răspunde de elaborarea şi avizarea planurilor de măsuri/acţiuni faţă de recomandările/măsurile primite în urma auditurilor/controalelor interne şi externe a activităţilor specifice, precum şi de realizarea acestora în termenele stabilite, în conformitate cu legislaţia specifică în vigoare;
21. realizează şi alte activităţi dispuse de conducerea instituţiei, în baza legislaţiei în vigoare, în limita competenţelor specifice.
Bibliografie Birou Control Oficial Alimente de Origine Nonanimală:
1. CONSTITUŢIA ROMÂNIEI *** Republicată;
2. O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, partea a VI-a, titlul II – cap I și II;
3. Regulamentul (CE) nr. 178/2002 al Parlamentului European și al Consiliului din 28 ianuarie 2002 de stabilire a principiilor și a cerințelor generale ale legislației alimentare, de instituire a Autorității Europene pentru Siguranța Alimentară și de stabilire a procedurilor în domeniul siguranței produselor alimentare;*
4. Regulamentul (CE) nr. 852/2004 al Parlamentului European și al Consiliului din 29 aprilie 2004 privind igiena produselor alimentare;*
5. Regulamentul (UE) 625/2017 al Parlamentului European și al Consiliului privind controalele oficiale și alte activități oficiale efectuate pentru a asigura aplicarea legislației privind alimentele și furajele, a normelor privind sănătatea și bunăstarea animalelor, sănătatea plantelor și produsele de protecție a plantelor, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 999/2001, (CE) nr. 396/2005, (CE) nr. 1069/2009, (CE) nr. 1107/2009, (UE) nr. 1151/2012, (UE) nr. 652/2014, (UE) 2016/429 și (UE) 2016/2031 ale Parlamentului European și ale Consiliului, a Regulamentelor (CE) nr. 1/2005 și (CE) nr. 1099/2009 ale Consiliului și a Directivelor 98/58/CE, 1999/74/CE, 2007/43/CE, 2008/119/CE și 2008/120/CE ale Consiliului și de abrogare a Regulamentelor (CE) nr. 854/2004 și (CE) nr. 882/2004 ale Parlamentului European și ale Consiliului, precum și a Directivelor 89/608/CEE, 89/662/CEE, 90/425/CEE, 91/496/CEE, 96/23/CE, 96/93/CE și 97/78/CE ale Consiliului și a Deciziei 92/438/CEE a Consiliului (Regulamentul privind controalele oficiale);*
6. Regulamentul (UE) nr. 1169/2011 al Parlamentului European și al Consiliului din 25 octombrie 2011 privind informarea consumatorilor cu privire la produsele alimentare, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1924/2006 și (CE) nr. 1925/2006 ale Parlamentului European și ale Consiliului și de abrogare a Directivei 87/250/CEE a Comisiei, a Directivei 90/496/CEE a Consiliului, a Directivei 1999/10/CE a Comisiei, a Directivei 2000/13/CE a Parlamentului European și a Consiliului, a Directivelor 2002/67/CE și 2008/5/CE ale Comisiei și a Regulamentului (CE) nr. 608/2004 al Comisiei;*
7. Regulamentul (UE) nr. 16/2011 al Comisiei din 10 ianuarie 2011 de stabilire a măsurilor de punere în aplicare a sistemului rapid de alertă pentru alimente și furaje;*
8. Ordinul 68/2005 al ANSVSA pentru aprobarea Normei privind Sistemul rapid de alertă pentru alimente și furaje;*
9. Ordinul 111/2008 al ANSVSA privind aprobarea Normei sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor privind procedura de înregistrare sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor a activităților de obținere și de vânzare directă și/sau cu amănuntul a produselor alimentare de origine animală sau nonanimală, precum și a activităților de producție, procesare, depozitare, transport și comercializare a produselor alimentare de origine nonanimală.*
10. Ordinul 145/2007 al ANSVSA privind aprobarea Normei pentru siguranța alimentelor care stabilește condițiile în care se derulează operațiunile de import-export, tranzit și comerț intracomunitar de produse alimentare de origine nonanimală supuse supravegherii și controlului pentru siguranța alimentelor.*
Atribuții pentru funcția publică de consilier, grad profesional principal, din cadrul Biroului Control Oficial Alimente de Origine Nonanimală:
1. răspunde de elaborarea şi transmiterea, spre avizare, directorului executiv, a proiectului de Plan cifric anual, în conformitate cu prevederile Programului de supraveghere şi control în domeniul siguranţei alimentelor în vigoare;
2. controlează respectarea normelor privind siguranţa alimentelor în toate unităţile care produc, prelucrează, procesează, depozitează, transportă, valorifică şi comercializează alimente de origine non-animală şi răspunde de aplicarea măsurilor corective care se impun;
3. răspunde de aplicarea măsurilor de soluţionare a notificărilor de alertă S.R.A.A.F în cazul unităţilor din domeniul alimentar care produc, procesează, depozitează, transportă, distribuie, valorifică şi/sau comercializează produse de origine non-animală;
4. efectuează controlul oficial al produselor alimentare de origine non-animală, care ar putea conţine, consta sau proveni din organisme modificate genetic, precum şi în ceea ce priveşte parametrii fizici, chimici şi microbiologici, în toate unităţile care produc, prelucrează, procesează, depozitează, transportă, valorifică şi comercializează alimente de origine non-animală pe teritoriul de competenţă al D.S.V.S.A.;
5. efectuează controalele oficiale prin metode şi tehnici adecvate, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare, precum şi cu procedurile şi ghidurile aprobate de A.N.S.V.S.A.;
6. supraveghează şi monitorizează, în condiţiile legii, activitatea personalului contractual care realizează controlul oficial din domeniul specific de activitate;
7. controlează implementarea procedurilor bazate pe principiile HACCP de către operatorii economici pe domeniile specifice de activitate;
8. identifică nevoile de instruire şi face propuneri privind instruirea personalului şi/sau operatorilor economici pe domeniile specifice de activitate;
8. dispune măsurile legale de sancţionare contravenţională pentru încălcările legislaţiei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor constatate în urma controalelor
9. realizează şi actualizează baza de date proprie prin colectarea, clasificarea, arhivarea standardelor naţionale, cu privire la alimentele de origine non-animală, inclusiv cele legate de metodele de prelevare de probe şi de analiza de laborator;
10. monitorizează şi raportează conducerii D.S.V.S.A. rezultatul acţiunilor de control în domeniul său specific de activitate, pe teritoriul de competenţă al D.S.V.S.A.;
11. aplică măsuri de reţinere oficială/sechestru sau confiscare şi dispune retragerea şi/sau neutralizare alimentelor de origine non-animală, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
12. întocmeşte situaţiile specifice privind gestionarea produselor alimentare de origine non-animală, nedestinate consumului uman şi le transmite Serviciului/Biroului Catagrafie, Autorizare, Înregistrare şi Evidenţă Informatizată;
13. realizează acţiuni de control în vederea identificării fraudelor alimentare şi altor activităţi ilicite ce aduc atingere intereselor publice şi private în domeniul alimentar;
14. realizează evaluarea unităţilor autorizate/înregistrate sanitar veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, în vederea încadrării în grupa de risc, în baza procedurilor transmise de către A.N.S.V.S.A.;
15. participă, în urma solicitărilor, la analiza proiectelor depuse în ceea ce priveşte aspectele legate de proiectarea, amplasarea şi construirea unităţilor care vor fi înregistrate sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, sub aspectul siguranţei alimentare, inclusiv a celor care intenţionează să acceseze fonduri naţionale şi europene;
16. difuzează, pe diferite căi mediatice, ghiduri şi materiale informative, cu aprobarea conducerii D.S.V.S.A., pentru conştientizarea şi sensibilizarea opiniei publice în ceea ce priveşte domeniile de interes sanitar veterinar şi pentru siguranţa alimentelor;
17. realizează controale specifice şi asigură completarea şi transmiterea documentaţiei către Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, cu privire la modul de respectare de către agricultori a SMR referitoare la domeniile specifice de competenţă;
18. verifică conformitatea depozitelor de destinaţie la importurile de alimente de origine nonanimală, prevăzute în Documentul de intrare şi datele existente legate de înregistrarea unităţilor;
19. verifică conformitatea datelor din documentele justificative, referitoare la taxe şi tarife aferente serviciului de control oficial din unităţi înregistrate în domeniul siguranţei alimentelor;
20. efectuează controale oficiale la destinație, în cazul comerțului intracomunitar/importului de alimente de origine nonanimală, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în cazul notificării de către Biroul/Compartimentul Autorizare, Înregistrare, TRACES şi gestiunea activităţii de Import- Export;
21. organizează sesiuni de instruire/informare cu privire la legislaţia aferentă şi metodologia de aplicare privind activităţile specifice.
22. răspunde la solicitările altor structuri din cadrul instituţiei sau ale A.N.S.V.S.A., precum şi ale persoanelor fizice şi juridice, privind domeniile de competenţă, conform legislaţiei în vigoare;
23. soluţionează petiţiile primite în responsabilitatea sa şi comunică răspunsurile către Biroul/Compartimentul Autorizare, Înregistrare, TRACES şi gestiunea activităţii de Import- Export, având în vedere respectarea termenului legal de răspuns către petent, în conformitate cu prevederile legale;
24. răspunde de elaborarea şi avizarea planurilor de măsuri/acţiuni faţă de recomandările/măsurile primite în urma auditurilor/controalelor interne şi externe a activităţilor specifice, precum şi de realizarea acestora în termenele stabilite, în conformitate cu legislaţia specifică în vigoare;
25. realizează şi alte activităţi dispuse de conducerea instituţiei, în baza legislaţiei în vigoare, în limita competenţelor specifice.